mandag 20. mai 2013

PORTRETT SOM UTRYKKER EN SINNSSTEMNING

Vi fikk i oppgave å ta et portrett som utrykket en sinnsstemninge. Vi skulle bruke blant annet det vi hadde lært om komposisjon, lyssetting, portrett og redigering. 



Dette portrettet er tatt i dagslys og personen er i fokus mens bakgrunnen er blurete. Portrettet utrykker sinnsstemningen glede. Han står også midt i bildet og dette er et en face portrett. I PS redigerte jeg det ved bl.a. å regulere på brightness og contrast. Dette for å lyssne bildet slik at alle detaljene kommer med og øke kontrastene.







































Dette er det samme bildet bare at jeg har redigert det litt annerledes. Jeg har blant annet justert på valøren til de forskjellige fargene etter at jeg gjorde det om til svart/hvitt. Jeg vil fortsatt si at sinnsstemningen er glede, men selve utrykket er forandret og man får en følelse av at bildet er gammelt. Jeg synes det ser ut som om han er en gruvearbeider eller fabrikkarbeider.




















Her er originalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar